Dzisiaj jest: 19.9.2020, imieniny: Januarego, Konstancji, Leopolda

Nowa organizacja – Polska Rada Rolna.

Dodano: 2 lata temu Czytane: 260

Oficjalne doniesienia o powstaniu zupełnie nowej organizacji pojawiły się w ostatnich zapowiedziach ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego.

Nowa organizacja – Polska Rada Rolna.
Oficjalne doniesienia o powstaniu zupełnie nowej organizacji pojawiły się w ostatnich zapowiedziach ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego. Grupa składająca się z organizacji rolniczych oraz reprezentatywnych związków będą działać wspólnie w celu uzyskania wspólnych stanowisk w najbardziej istotnych dla polskiego rolnictwa kwestiach. Powstanie w ten sposób konkretna reprezentacja, która będzie prezentować stanowiska rolników przed samorządowcami, a przede wszystkim przed rządem i parlamentem.

Dotychczas wielokrotnie dochodziło do sytuacji, że indywidualne podmioty zgłaszały pewne kwestie rządzącym, jednak nie były w stanie udzielić informacji na temat uzgodnionego jednakowego stanowiska, co więcej często dochodziło do kuriozalnych sytuacji z trudnością w określeniu organizacji, z którym daną kwestię uzgodniono. Teraz ma się to zmienić. Pomysł na utworzenie Polskiej Rady Rolnej pojawił się w 2006 roku, jednak wówczas na taki pomysł nie zgodziły się Kółka Rolnicze. Duża rolę w całym projekcie będą odgrywały Izby Rolnicze, które będą pełniły rolę swojego inkubatora dla poszczególnych organizacji, zrzeszając wokół siebie wszelkie stanowiska, kwestie działalności zarówno krajowej i zagranicznej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to pierwszy projekt już za kilka miesięcy będzie konsultowany z organizacjami rolniczymi. 

Taka forma współpracy ma ułatwić docieranie postulatów rolników do wyższych organów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Silna reprezentacja ma szansę lepiej reprezentować wspólne stanowisko i tym samym mieć realny wpływ na podejmowane przez rządzących decyzje.
Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.