Dzisiaj jest: 24.9.2020, imieniny: Dory, Gerarda, Maryny

Promocja plonów rolnych za granicą. Są środki unijne!

Dodano: 2 lata temu Czytane: 300

To pozytywna informacja dla branży rolniczej w całym kraju. Produkty polskiej ziemi takie jak: warzywa, owoce oraz mięso będą promowane na rynkach całego świata.

Promocja plonów rolnych za granicą. Są środki unijne!
To pozytywna informacja dla branży rolniczej w całym kraju. Produkty polskiej ziemi takie jak: warzywa, owoce oraz mięso będą promowane na rynkach całego świata. Na ten cel zabezpieczonych zostanie ponad 11 mln euro, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 8,5 mln euro. 

Resort rolnictwa zaprezentował oficjalną informację, iż Komisja Europejska pozytywnie rozpatrzyła polskie programy promocyjne. Wśród nich znalazła się promocja przygotowana przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, którzy chcą poprawić rozpoznawalność i sprzedaż mięsa drobiowego, wołowego, wieprzowego, a także warzyw, owoców i przetworów z nich wykonanych. Całkowity budżet na ten cel to 4,92 mln euro, a produkty mają trafić na azjatyckie rynki do Chin, Korei Południowej, Wietnamu, Japonii oraz Hongkongu. Kolejny projekt, który będzie promował jabłka z Polski trafi do świadomości klientów z Danii, Szwecji oraz Niemiec. Za przygotowanie i złożenie projektu wartego 2,94 mln euro jest odpowiedzialne Stowarzyszenie Sady Grójeckie.

Trzeci projekt przygotowała Krajowa Rada Drobiarstwa, która chce reklamować mięso drobiowe z Polski. Trafi ono na talerze konsumentów z naszego kraju, a także Niemców oraz Czechów. W sumie na ten cel rozdysponowano 1,5 euro. Ostatnim przyjętym przez Komisję Europejską zadaniem jest promocja polskich owoców w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Za pomysł i złożenie niezbędnej dokumentacji jest odpowiedzialne Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa. Łączna kwota przeznaczona z wielomilionowego budżetu to 1,85 mln EUR.
 
Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.